Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

‘Veilig voelen en zijn’ is de kern waar het in mijn werk om gaat. Een aanbeveling vragen en deze publiceren? Not done! Eén van de overtuigingen die ik regelmatig in mijn praktijk tegenkom. En ik begrijp het want laat ik eerlijk zijn, dit was jarenlang ook mijn mening. 

oktober 2018
Verbeelden wat je wilt realiseren

Verbeelden wat je wilt realiseren

Doe jij wat je altijd deed, dan krijg je niet langer wat je altijd kreeg maar ligt ‘out of business’ op de loer. Niet leuk om te lezen nee, maar kijk om je heen dan zie je voldoende voorbeelden van bedrijven die het niet redden. Hoe zorg jij dat jou niet hetzelfde overkomt? 

september 2018
Je komt geen tijd tekort, als je er tijd voor maakt!

Je komt geen tijd tekort, als je er tijd voor maakt!

Ondernemend Nederland ervaart regelmatig tijdgebrek. Ondernemers zijn druk met de operationele zaken als het allemaal minder voorspoedig loopt. Trekt de business aan dan is het alle hens aan dek. Het klinkt heel logisch. Toch is er een groep ondernemers die zelden last heeft van tijdgebrek.

juli 2018
‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

U leest iedere dag één of meerdere kranten. U pikt ’s avonds nog even de actualiteiten mee. Leest vaktijdschriften en de stapel boeken naast uw bed groeit gestaag. Heeft u de zekerheid dat u niets belangrijks over het hoofd ziet? Iets dat het verschil kan maken tussen succesvol ondernemen of tegen de bierkaaien opvechten?

juni 2018
Begrijpt u uw klant?

Begrijpt u uw klant?

Nu ben ik echt de moeilijkste niet, maar er zijn momenten dat mijn irritatieniveau ongekende hoogten bereikt. Wanneer dat gebeurt? Op momenten dat iets voor mìj echt urgent is en die urgentie bij de leverancier of dienstverlener afgedaan wordt met, sorry zo werken wij niet. Witheet kan ik worden en uit onmacht meld ik dat ik overweeg om naar een andere partij op zoek te gaan. Helaas, geen enkele beweging aan de andere kant of erger nog, de opmerking, moet u zeker doen….!

mei 2018
Weet u wat u niet weet?

Weet u wat u niet weet?

Weet u wat u niet weet? Ik hoor u denken, natuurlijk niet want dan……Een logische reactie en als succesvolle ondernemer zult u ongetwijfeld de zaken goed voor elkaar hebben. Ondernemers die ik spreek zien vaak wel verbeterpunten binnen hun onderneming maar vertellen mij dat zij daar nu even niet aan toekomen.

januari 2017
Ondernemers willen  vooruit; wat houdt ù tegen?

Ondernemers willen vooruit; wat houdt ù tegen?

Het realiseren van uw doelstellingen betekent tijd vrijmaken om aan uw onderneming te werken en niet alle beschikbare tijd besteden aan dagelijkse werkzaamheden en het blussen van brandjes.

juli 2016
Ondernemers, groei dwingt tot reflectie!

Ondernemers, groei dwingt tot reflectie!

Groei als synoniem voor ontwikkelen en veranderen. Leren èn durven verbeteren dat is voor mij de kern van het ondernemerschap. Leren van best practices, van dingen die fout zijn gegaan, van feedback van klanten, collega’s en daar op schakelen. Of u nu eigenaar bent van een groot of kleiner bedrijf, het vraagt uw continue aandacht.

mei 2016
Ondernemer, durf te vragen

Ondernemer, durf te vragen

Een collega ondernemer vraagt u om hulp. Wat is uw reactie? U neemt deze vraag serieus, het wordt u immers niet zo maar gevraagd. Ondernemers zijn meestal bereid om elkaar te ondersteunen. Waarschijnlijk stelt u voor om hier eens over door te praten.

oktober 2016
Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB betekent de handen uit de mouwen steken. Dat maakt dit ondernemen juist zo leuk. Dicht bij de klant, dicht bij de operatie, korte lijnen. Hard werken en resultaten boeken. De dagen vliegen om en voor u er erg in heeft staat er weer een nieuw jaar voor de deur.

januari 2018
Make things happen?!

Make things happen?!

Weet u wat u niet weet? Een vraag waar collega-ondernemers op reageren met natuurlijk niet of uitingen van gelijke strekking. Logisch! Ooit was mijn reactie op deze vraag, nee en wil ik dat wel weten? Het antwoord ligt al in de vraag besloten. Inmiddels, enige jaren verder, weet ik dat gevoed worden door collega-ondernemers die in andere branches werkzaam zijn, je verder helpen.

april 2017
Ja hoor, ik ben er weer ingetrapt……. Voor de allerlaatste keer

Ja hoor, ik ben er weer ingetrapt……. Voor de allerlaatste keer

‘Ja hoor ik ben er weer ingetrapt’ met deze woorden komt Karel binnen. Hij heeft meteen alle aandacht. Het klinkt erg kwaad en zo kennen we hem helemaal niet. Wie of wat heeft hem zover gekregen dat hij nu direct stoom af wil blazen?

april 2017
Help mijn bedrijf groeit….

Help mijn bedrijf groeit….

De wens van veel ondernemers gaat in vervulling, de markt trekt aan en de bedrijfsactiviteit neemt toe. In menig bedrijf is het op dit moment ‘alle hens aan dek’ om aan de vraag te kunnen voldoen.

november 2017
Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Hoe vaak neemt u een dienst af of koopt u een product zonder een aanbeveling van iemand die u vertrouwt? De gemiddelde consument kijkt minimaal even op internet of er reviews zijn van het product. Leveranciers van diensten worden nog zelden direct uit de Gouden Gids gekozen.

mei 2017
Ambassadeur, weet ù wie u aanbeveelt bij uw relaties?

Ambassadeur, weet ù wie u aanbeveelt bij uw relaties?

Als ambassadeur bent u overtuigd dat het product of de dienst die u aanbeveelt de oplossing is die uw relatie nodig heeft. U wilt immers geen waardevol contact verspelen. Waar baseert u uw aanbeveling op?

september 2017