Een klant vraagt mij wanneer ik denk dat het gaat gebeuren. Het moment dat ideale klanten haar weten te vinden. In een continue stroom zeg maar.
Daar kijkt ze echt naar uit. Oogsten waar ze nu zo hard voor werkt. Heerlijk om 100% van haar tijd te besteden aan haar klanten.
Ze ziet dat ik wat ‘moeilijk’ kijk. Ja natuurlijk moet ik ook mijn administratie doen. Maar dat is niets bij wat ik nu doe. Het inrichten van al die systemen.
Ik kijk ongetwijfeld nog moeilijker als ik zeg: Je snakt ernaar om weer werknemer te zijn. Begrijp ik dat goed?
En dit is precies wat ik vaak zie gebeuren. De tijd die we steken in ondernemen houdt direct verband met het aantal declarabele uren die al in de pocket zijn. En eerlijk, ik heb het als interimmer ook gedaan. Maar het gevolg is dat die ‘stroom’ klanten niet stabiel wordt . Het is hollen of stilstaan.
Ondernemen betekent dat je niet alleen je klant bedient, maar ook aan je bedrijf werkt. Zorgt dat er steeds leads zijn die graag jouw dienst/product willen afnemen. Die weten wat jij te bieden hebt.
En wat is gemakkelijker dan te beginnen bij je tevreden, ideale klanten. Klanten die:
Wellicht een vervolg programma bij je willen afnemen;
In hun netwerk mensen kennen die ook op zoek zijn naar jou.
Dan is het belangrijk dat je op hun netvlies staat. Dat je die relatie goed onderhoudt. Dan gaat mond-tot-mondreclame voor jou werken. Je snapt het, daar is meer voor nodig dan een bak toeval.
Jammer dat zoveel ondernemers mond-tot-mondreclame niet in hun marketingstrategie opnemen. Dat ze het alleen ad-hoc toepassen. Of helemaal niet omdat het not done is in hun branche.
Herken jij je hierin? Ik ook lange tijd hoor. Nu denk ik wel eens, wat heb ik allemaal laten liggen. Maar goed achteromkijken heeft niet zoveel zin. Je kunt het nu veranderen. En waarom zou je dat niet oppakken.
In de loop van de tijd heb ik wel een aantal valkuilen ontdekt. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de mensen die je aanbevelen, weten wie je ideale klant is. En bij welke uitdagingen ze direct aan jou moeten denken.
Anders krijg je een stroom klanten die je helemaal niet wilt. Zie daar maar weer eens vanaf te komen. Je wilt je ambassadeur toch niet voor het hoofd stoten
En zo zijn er nog wel een aantal zaken die jij niet opnieuw hoeft uit te vinden.
Ik heb een gave Werktafel bedacht.
17 juni organiseer ik voor maximaal 10 deelnemers een online werksessie: Mond-tot-mondreclame, van toeval naar strategie.
We gaan de hele dag aan de slag. Aan het einde van de dag heb jij je strategie voor de komende 12 maanden staan. Eén die bij jou en je doelgroep past. Er is geen strategie hetzelfde.
Wil jij mond-tot-mondreclame aan jouw marketingstrategie toevoegen, dan is deze bijeenkomst een no-brainer.
Dus, klik meteen even door. Hier vind je alle informatie en kun je je ook inschrijven. Rammelen die ideale klanten straks echt aan je deur.
Zit het wel goed met je marketingstrategie, maar heb je wel andere vragen waar je graag antwoord op hebt.
Daar kijkt ze echt naar uit. Oogsten waar ze nu zo hard voor werkt. Heerlijk om 100% van haar tijd te besteden aan haar klanten.
Ze ziet dat ik wat ‘moeilijk’ kijk. Ja natuurlijk moet ik ook mijn administratie doen. Maar dat is niets bij wat ik nu doe. Het inrichten van al die systemen.
Ik kijk ongetwijfeld nog moeilijker als ik zeg: Je snakt ernaar om weer werknemer te zijn. Begrijp ik dat goed?
En dit is precies wat ik vaak zie gebeuren. De tijd die we steken in ondernemen houdt direct verband met het aantal declarabele uren die al in de pocket zijn. En eerlijk, ik heb het als interimmer ook gedaan. Maar het gevolg is dat die ‘stroom’ klanten niet stabiel wordt . Het is hollen of stilstaan.
Ondernemen betekent dat je niet alleen je klant bedient, maar ook aan je bedrijf werkt. Zorgt dat er steeds leads zijn die graag jouw dienst/product willen afnemen. Die weten wat jij te bieden hebt.
En wat is gemakkelijker dan te beginnen bij je tevreden, ideale klanten. Klanten die:
Wellicht een vervolg programma bij je willen afnemen;
In hun netwerk mensen kennen die ook op zoek zijn naar jou.
Dan is het belangrijk dat je op hun netvlies staat. Dat je die relatie goed onderhoudt. Dan gaat mond-tot-mondreclame voor jou werken. Je snapt het, daar is meer voor nodig dan een bak toeval.
Jammer dat zoveel ondernemers mond-tot-mondreclame niet in hun marketingstrategie opnemen. Dat ze het alleen ad-hoc toepassen. Of helemaal niet omdat het not done is in hun branche.
Herken jij je hierin? Ik ook lange tijd hoor. Nu denk ik wel eens, wat heb ik allemaal laten liggen. Maar goed achteromkijken heeft niet zoveel zin. Je kunt het nu veranderen. En waarom zou je dat niet oppakken.
In de loop van de tijd heb ik wel een aantal valkuilen ontdekt. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de mensen die je aanbevelen, weten wie je ideale klant is. En bij welke uitdagingen ze direct aan jou moeten denken.
Anders krijg je een stroom klanten die je helemaal niet wilt. Zie daar maar weer eens vanaf te komen. Je wilt je ambassadeur toch niet voor het hoofd stoten
En zo zijn er nog wel een aantal zaken die jij niet opnieuw hoeft uit te vinden.
Ik heb een gave Werktafel bedacht.
17 juni organiseer ik voor maximaal 10 deelnemers een online werksessie: Mond-tot-mondreclame, van toeval naar strategie.
We gaan de hele dag aan de slag. Aan het einde van de dag heb jij je strategie voor de komende 12 maanden staan. Eén die bij jou en je doelgroep past. Er is geen strategie hetzelfde.
Wil jij mond-tot-mondreclame aan jouw marketingstrategie toevoegen, dan is deze bijeenkomst een no-brainer.
Dus, klik meteen even door. Hier vind je alle informatie en kun je je ook inschrijven. Rammelen die ideale klanten straks echt aan je deur.
Zit het wel goed met je marketingstrategie, maar heb je wel andere vragen waar je graag antwoord op hebt.
Meld je aan voor mijn gratis community. Daar kun jij je vragen stellen. Bovendien help je anderen door jouw kennis te delen. Vergroot ook je zichtbaarheid. En niet te vergeten, daar kondig ik ook alle evenementen aan. Mis je nooit meer iets.
Ja en ook nu geldt natuurlijk, ken jij zelfstandige professionals voor wie dit interessant is?
Stuur ze dit bericht gerust door.
Hartelijke groet,
Lous
Stuur ze dit bericht gerust door.
Hartelijke groet,
Lous