Hoe gemakkelijk verkoopt jouw aanbod…

Droom jij er nog steeds van? Die continue stroom potentiële klanten die aan je deur rammelt. Dat jij kunt kiezen met wie je wilt werken én onder welke voorwaarden?

Je weet dat het kan. Om je heen zie je voldoende zelfstandige professionals die het voor elkaar hebben. En je weet dat ook jij je klanten verder kunt helpen. Dat heb je bewezen. Maar hoe kom jij waar zij zijn?

Weet je, die professionals waar jij het over hebt, die dromen niet van meer klanten. Zij staan in de actiestand. Zij zorgen continu dat hun doelgroep weet dat ze er zijn. En dan heb ik het niet over sleuren en trekken. Ze maken hun ideale klant bewust hoe het ook kan. Bijvoorbeeld door samen te werken, of hun product te kopen.

Jij zet je ongetwijfeld in voor je klanten – als expert. Maar werk je ook zo bevlogen als ondernemer áán je bedrijf?

Klinkt misschien niet aardig, maar een eigen bedrijf hebben betekent ook in de actiestand staan als ondernemer. Als je een continue stroom klanten wilt hebben, moet je zorgen dat je op het netvlies van je huidige én potentiële klanten staat. Het vraagt steeds weer je aandacht.

Ja, inderdaad ook als jij je klanten krijgt via mond-tot-mondreclame. Komen die nu bij toeval aan je deur? Top, dan ligt de oplossing voor het oprapen.

De kracht van mond-tot-mondreclame is dat niet jij, maar een tevreden klant, je aanbod onder de aandacht brengt. 

De komende weken geef ik je steeds een tip hoe jij mond-tot-mondreclame echt voor je kunt laten werken. Niet langer een gevalletje van toeval, het wordt een onderdeel van je marketing strategie. Vandaag de eerste tip.

Tip 1: Zorg dat je dienstverlening helder is.

Haha, wat een open deur, hoor ik je denken. Zeker, maar is jouw dienstverlening echt zo helder😉.

Jij hebt je klant goed geholpen, daarom is het een blije en tevreden klant. Maar weet je klant exact wat je aanbiedt? Vast wel ongeveer. Maar het vertellen zodat jouw ideale klanten niet weten hoe snel ze je moeten contacten, is echt iets anders.

Hoe kan jouw ambassadeur duidelijk overbrengen waarom en waarvoor iemand vooral met jou in gesprek moet gaan. Realiseer je dat jij er op dat moment niet bij bent om die vaak broodnodige toelichting te geven.

Maak het je tevreden klant dus zo eenvoudig mogelijk.

Zelf heb ik een deel van mijn aanbod verpakt in producten. Met name de laagdrempelige diensten. Dat werkt goed omdat:

  • De meeste mensen eerst kennis met mij en mijn aanpak willen maken.  De duurdere diensten kan ik dan zelf, met mijn woorden, onder hun aandacht brengen.
  • Mijn klanten gemakkelijk het product kunnen aanbevelen.

Hoe zorg  jij dat je klant je diensten kan doorverkopen?