Zeg nu zelf; iets wat je echt helemaal gratis krijgt, kan toch nooit zo waardevol zijn dat je daar een bloeiend bedrijf mee kunt opbouwen.
En ja, dat kan met mond-tot-mondreclame. Maar laat ik eerlijk zijn, het lukt niet iedereen.
Mond-tot-mondreclame waar jij echt iets aan hebt, krijg je van super tevreden klanten. Die vertellen enthousiast hoe goed jij ze hebt geholpen.
Dat gaat natuurlijk over ‘inhoud’. Maar dat is vaak niet het enige. Klanten zijn ook heel gevoelig voor de extra’s die je geeft. Alles wat je meer levert dan van tevoren is afgesproken. Het totaalplaatje bepaalt hun tevredenheid.
Maar pas op…
Een aantal van mijn klanten heeft de neiging grenzeloos te geven; Ook bij laaggeprijsde diensten. Als jij een online programma afneemt van €67, verwacht je toch niet dat je een persoonlijke behandeling krijgt. Inhoud van het programma bepaalt je tevredenheid. En wellicht de Q&A die onverwacht wordt geboden en die heel waardevol blijkt te zijn.
Ja, het hele plaatje moet kloppen. Alleen dan gaat jouw ideale klant het doorvertellen.
Mond-tot-mondreclame is dus niet gratis, je moet het heel gewoon verdienen. Door te zorgen dat je klanten super tevreden zijn.
Wat doe jij daarvoor?
Tip 3: Bedenk per dienst/product hoe jij de verwachtingen van je klant overtreft.