Fans ze zijn broodnodig. Hoe verzamel jij ze….

Woensdagochtend, even snel langs de markt naar mijn favoriete kaasboer.
Laat die rij meevallen alsjeblieft. Het is vroeg en het regent, dus moet lukken.

Altijd even spannend als ik het marktplein oploop. Om 8.30 uur staan er al gauw 2 rijen van 15 a 20 personen. Keurig 1,5 meter ertussen. Heb je beeld……….

Oogt niet bijzonder. Maar ik ben nieuwsgierig, ik probeer het…….

Ik sta zo’n 20 minuten in de rij en het valt me ineens op dat iedereen met cash betaalt. Grrrrr. De wachtende voor mij bevestigt: pin betalen is niet mogelijk.

Helaas dan maar een andere keer. Ik heb er flink de p in. En loop de rij uit.

Iemand achter me schiet me te hulp. Zij heeft wel cash – uiteraard. Als ik wil kan ik het bedrag daar direct aan haar overmaken. Want zo zegt ze, zonde van mijn tijd maar erger, u mist ook heerlijke kaas.

En zo kom ik al 1,5 jaar iedere week bij deze kaasboer.

Ik ben een echte fan.

En die fans verzamelen, steeds maar weer, dat is voor veel ondernemers een dingetje. Want waar begin je……..

Je weet het antwoord; door de juiste mensen om je heen te verzamelen. Zij leren jou steeds beter kennen. Weten waar jij echt voor staat. In goede en slechte tijden. Kennen niet alleen de voorkant van je winkel, maar ook de achterkant…… Niks geen schone schijn, maar gewoon de feiten.

De ervaring leert dat met de juiste mensen om je heen, jij voor hen steeds zichtbaarder wordt. Ze worden je ambassadeurs en het aantal fans neemt toe. En dat is toch wat je wilt?

Een volmondig ja? Zet dan nu de eerste stap. Die juiste mensen ja. Doe mee met de Mastermind Call. En het goede nieuws is dat hij de eerste keer gratis is.

Maar zeg echt alleen ‘ja’ als ook jij stappen wilt zetten met je bedrijf. En er niet langer alleen voor wilt staan. Anders is het zonde van je tijd.

Grijp deze kans en stuur mij een berichtje. Ik vertel je wanneer je kunt aansluiten.