Voor zelfstandige professionals die hun bedrijf verder willen professionaliseren
Het is mei 2001. Ik ben ongeveer 1 jaar ondernemer. En dat eerste jaar was echt een super jaar. Opdrachten kreeg ik op het schoolplein….Â
Daar kwam ik in het verleden alleen vóór schooltijd. Rennend bracht ik de kids naar hun klas. Moest op tijd in Amsterdam zijn. Een gesprekje met een andere ouder, dat zat er niet in. Ik was die moeder in dat mantelpakje en op naaldhakken die duidelijk snel verder moest.Â
Na de zomervakantie was ik ineens ’s middags op het schoolplein. Had ik ook nog 2 maxi cosies bij me. Aan aandacht geen gebrek.
Na een tijdje kreeg ik steeds vaker de vraag of ik gestopt was met werken.
Het bleek een super intro om te vertellen dat ik per 1 mei ging starten met mijn eigen bedrijf.Â
Leverde binnen een week 2 interim klussen op.Â
Is het zo simpel? Ja dat dacht ik een jaar lang.Â
Toen kwam ik met beide voeten op de grond terecht. Om klanten te krijgen moet je in de actiestand. Acquireren, netwerken……
De kreet “stop met kopen, zorg dat je gekocht wordt” hoorde je toen iedere netwerkbijeenkomst.Â
Ja precies dat gebeurde op het schoolplein. Ik realiseerde mij niet dat je dat zelf kunt ‘organiseren’.Â
Het enige wat ik in die tijd kon denken: HOE DAN…Â
Er wordt veel onderzoek gedaan naar hoe ondernemers aan nieuwe klanten komen.Â
Ongeveer 90% beantwoordt deze vraag met: voornamelijk via mond-tot-mondreclame.Â
Herkenbaar?Â
Toch zetten maar weinig ZP-ers dit middel bewust in. Het overkomt hen wel – Zoals mij op het schoolplein 😉Â
Weet je waarom zelfstandige professionals, mond-tot-mondreclame niet strategisch inzetten?Â
Als jij voldoende klanten hebt, de ideale bedoel ik, lees dan niet verder. Dan levert je marketingstrategie dus op wat jij wilt. Top.
Kun jij nog wel wat ideale klanten gebruiken? Lees dan verder.
Doe mee met de Werktafel: Mond-tot-mondreclame van toeval naar strategie
"Ik volgde de workshop Mond-tot-mondreclame, van toeval naar strategie van Lous omdat ik meer inzicht wilde krijgen in de do's en don'ts bij het werven van ideale klanten. De wijze waarop Lous de training heeft begeleid, haar kennis deelde en cursisten met elkaar in gesprek liet gaan leidde ertoe dat mijn doel is gehaald. En zelfs meer omdat we extra oefeningen kregen om de strategie verder aan te scherpen."
Heina Zeeman, Welpart CCM
"Tijdens de workshop van Lous kwam ik er achter dat ik al jaren last heb van aannames over hoe ik mensen wel en niet kan benaderen met de vraag of zij reclame voor mijn werk zouden kunnen maken. Ik laat een groot potentieel van nieuwe opdrachten liggen door niet te durven vragen om aanbevelingen."
Monique van Wijk, Beeldend kunstenaar
Je strategie staat. Je kunt er direct mee aan de slag. Maar eenmaal thuis ploppen nieuwe vragen op. Of je hebt je eerste ervaringen en hebt dan vragen. Of, je wilt je succes delen
Geen probleem. In de community reserveer ik een speciaal deel voor deze Werktafel. Kun je na afloop nog gericht antwoorden op je vragen ophalen. Wij weten namelijk waar je mee bezig bent.Â
Dit deel blijft beschikbaar tot 1 maand na de bijeenkomst. Daarna zijn je vragen uiteraard in het algemene deel van de community welkom.Â
Je investering voor deze ONLINE-dag, inclusief 1 maand nazorg is 197 euro, ex btw
Voor de koffie, thee en lunch zorg jij deze keer zelf.Â
Datum: donderdag 21 april 2022