Recent had ik een verhuizer nodig. Voor mij geen dagelijkse klus dus begon ik met een lijstje te maken met erkende verhuizers in de omgeving. Aanbevelingen van anderen over hun verhuizer hielpen mij een short list te maken. Een aantal verhuizers bezochten ons huis en ik gaf iedereen exact dezelfde informatie.

De aangeboden diensten verschillen enormHelder is dat niet alle verhuisbedrijven in onze specifieke situatie passen. O, zeker het zijn allemaal professionele verhuizers, die kundig de huisraad kunnen verplaatsen. Ik realiseer mij dat ik niet uitsluitend behoefte heb aan een dozenverplaatser, maar aan iemand die met mij meedenkt en, daar waar mogelijk, mij ontzorgt.

De perfecte match tussen uw contact en degene die u aanbeveelt. Daar draait het bij een aanbeveling om. En dat gaat verder dan de juiste dienst of het product. Het is mensenwerk.

Niet onbelangrijk is daarom hoe iemand in bepaalde situaties acteert. Weet u bij voorbeeld hoe degene die u aanbeveelt zich opstelt:
•    in competitie met anderen
•    onder druk
•    in teamverband, of
•    als de lat een keer niet zo hoog ligt?

Lastig? Valt mee. Kies eens een setting die niet direct iets met het werk te maken heeft. Het geeft veel informatie. Voor mij is dat de golfbaan. Na één rondje golf weet u veel meer over iemands gedrag in een specifieke situatie. En begrijp me niet verkeerd er is geen goed of fout gedrag. De ene relatie heeft nu eenmaal iets anders nodig dan de andere.

Ambassadeurs zijn ook onmisbaar voor uw eigen onderneming. Wilt u meer invloed uitoefenen op het proces van doorverwijzen? In mijn blog Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business geef ik een aantal tips.

Onderschrijft u het belang van een planmatige aanpak maar weet u niet waar te beginnen? Neem dan contact op voor een telefonisch Strategie Gesprek. Een Strategie Gesprek is geheel vrijblijvend en duurt ongeveer 30 minuten.

Ondernemers, groei dwingt tot reflectie!

Ondernemers, groei dwingt tot reflectie!

Groei als synoniem voor ontwikkelen en veranderen. Leren èn durven verbeteren dat is voor mij de kern van het ondernemerschap. Leren van best practices, van dingen die fout zijn gegaan, van feedback van klanten, collega’s en daar op schakelen. Of u nu eigenaar bent van een groot of kleiner bedrijf, het vraagt uw continue aandacht.

30/5/2018
Ondernemers willen  vooruit; wat houdt ù tegen?

Ondernemers willen vooruit; wat houdt ù tegen?

Het realiseren van uw doelstellingen betekent tijd vrijmaken om aan uw onderneming te werken en niet alle beschikbare tijd besteden aan dagelijkse werkzaamheden en het blussen van brandjes.

30/5/2018
Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Je dienst is top, dat blijkt uit je referenties. Bovendien geven klanten aan dat ze je zullen aanbevelen in hun netwerk. Een mooi compliment. Toch, als je eerlijk bent gaat het eigenlijk niet snel genoeg.

28/2/2019