Recent had ik een verhuizer nodig. Voor mij geen dagelijkse klus dus begon ik met een lijstje te maken met erkende verhuizers in de omgeving. Aanbevelingen van anderen over hun verhuizer hielpen mij een short list te maken. Een aantal verhuizers bezochten ons huis en ik gaf iedereen exact dezelfde informatie.

De aangeboden diensten verschillen enormHelder is dat niet alle verhuisbedrijven in onze specifieke situatie passen. O, zeker het zijn allemaal professionele verhuizers, die kundig de huisraad kunnen verplaatsen. Ik realiseer mij dat ik niet uitsluitend behoefte heb aan een dozenverplaatser, maar aan iemand die met mij meedenkt en, daar waar mogelijk, mij ontzorgt.

De perfecte match tussen uw contact en degene die u aanbeveelt. Daar draait het bij een aanbeveling om. En dat gaat verder dan de juiste dienst of het product. Het is mensenwerk.

Niet onbelangrijk is daarom hoe iemand in bepaalde situaties acteert. Weet u bij voorbeeld hoe degene die u aanbeveelt zich opstelt:
•    in competitie met anderen
•    onder druk
•    in teamverband, of
•    als de lat een keer niet zo hoog ligt?

Lastig? Valt mee. Kies eens een setting die niet direct iets met het werk te maken heeft. Het geeft veel informatie. Voor mij is dat de golfbaan. Na één rondje golf weet u veel meer over iemands gedrag in een specifieke situatie. En begrijp me niet verkeerd er is geen goed of fout gedrag. De ene relatie heeft nu eenmaal iets anders nodig dan de andere.

Ambassadeurs zijn ook onmisbaar voor uw eigen onderneming. Wilt u meer invloed uitoefenen op het proces van doorverwijzen? In mijn blog Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business geef ik een aantal tips.

Onderschrijft u het belang van een planmatige aanpak maar weet u niet waar te beginnen? Neem dan contact op voor een telefonisch Strategie Gesprek. Een Strategie Gesprek is geheel vrijblijvend en duurt ongeveer 30 minuten.

Jouw dienst of product aanbevelen, ook je tevreden klant moet een drempel over

Jouw dienst of product aanbevelen, ook je tevreden klant moet een drempel over

Wat weerhoudt je ervan om iemand wiens product of dienst voor jou heel waardevol is, aan te bevelen? Dit was de openingsvraag tijdens één van mijn lezingen ‘mond-tot-mondreclame’. Het antwoord kwam direct en was unaniem: ‘niets’.

4/2/2019
het wow-effect maakt het verschil

het wow-effect maakt het verschil

Het wow-effect, wat is dat eigenlijk? Is het zichtbaar, grijpbaar, voelbaar? Het klinkt mysterieus en positief. Wat kan het wow-effect betekenen voor jouw bedrijf?

14/12/2018
Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Hoe vaak neemt u een dienst af of koopt u een product zonder een aanbeveling van iemand die u vertrouwt? De gemiddelde consument kijkt minimaal even op internet of er reviews zijn van het product. Leveranciers van diensten worden nog zelden direct uit de Gouden Gids gekozen.

30/5/2018