Wees eens eerlijk, herkent u dit in uw eigen onderneming? Of staat uw bedrijf bij klanten bekend als de onderneming die het onmogelijke, mogelijk maakt? Het overtreffen van verwachtingen van uw klanten is bij uw onderneming regel in plaats van uitzondering. Grote kans dat u zich dan tot de succesvolle bedrijven mag rekenen.

Wat maakt nu het ene bedrijf succesvol en het andere noodlijdend?
Het verschil blijkt in de praktijk met name te zitten in hoe goed u als ondernemer uw klant begrijpt. Waar loopt de klant tegenaan, waar liggen irritaties, waar wordt hij graag mee geholpen, waar ontzorgt u hem mee? Maar realiseer u, de wereld verandert snel. Waar men uw onderneming vandaag nog enorm om waardeert, kan morgen al als heel normaal worden ervaren. De lat ligt hoog en komt steeds hoger te liggen.   

Waarde toevoegen voor uw klant is in een wereld die vol onzekerheden zit, niet eenvoudig. Het biedt echter ook alle mogelijkheden om het verschil te maken. De kansen liggen voor het oprapen als u weet waar u moet kijken. 

Het vraagt om een goede antenne die in staat is om signalen altijd en overal op te pikken. U zult merken dat, als uw klant werkelijk top-of-mind is, u overal dingen ziet die het leven van hem kunnen veraangenamen. Vaak zelfs nog vóórdat de klant  zich dat realiseert. Het snel inspelen op technologische- of economische ontwikkelingen of een andere wet- en regelgeving biedt bijvoorbeeld zeker opportunities.

Nog even terugkomend op mijn irritaties, NEE ik verwacht van geen enkele dienstverlener of leverancier dat ze naar mijn pijpen dansen. Maar hoe gezien èn gehoord voel ik mij als in een voor mìj urgente situatie, iets snel kan worden opgepakt. En JA, ik realiseer mij dat daar een ander prijskaartje aan moet hangen.

Wat is uw strategie om uw klant blijvend te begrijpen? Ik lees het graag.

Zekerheid geeft je vleugels, of toch niet?

Zekerheid geeft je vleugels, of toch niet?

Slapeloze nachten omdat je ligt te piekeren over je puber die niet in beweging komt en het einde schooljaar nu echt nadert, de situatie bij je opdrachtgever niet is zoals je zou willen, je klant nog steeds niet heeft betaald, offertes (te) lang blijven uitstaan etc. En vaak is het een combinatie van privé en zakelijk.

8/4/2019
Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Je dienst is top, dat blijkt uit je referenties. Bovendien geven klanten aan dat ze je zullen aanbevelen in hun netwerk. Een mooi compliment. Toch, als je eerlijk bent gaat het eigenlijk niet snel genoeg.

28/2/2019
het wow-effect maakt het verschil

het wow-effect maakt het verschil

Het wow-effect, wat is dat eigenlijk? Is het zichtbaar, grijpbaar, voelbaar? Het klinkt mysterieus en positief. Wat kan het wow-effect betekenen voor jouw bedrijf?

14/12/2018