Wees eens eerlijk, herkent u dit in uw eigen onderneming? Of staat uw bedrijf bij klanten bekend als de onderneming die het onmogelijke, mogelijk maakt? Het overtreffen van verwachtingen van uw klanten is bij uw onderneming regel in plaats van uitzondering. Grote kans dat u zich dan tot de succesvolle bedrijven mag rekenen.

Wat maakt nu het ene bedrijf succesvol en het andere noodlijdend?
Het verschil blijkt in de praktijk met name te zitten in hoe goed u als ondernemer uw klant begrijpt. Waar loopt de klant tegenaan, waar liggen irritaties, waar wordt hij graag mee geholpen, waar ontzorgt u hem mee? Maar realiseer u, de wereld verandert snel. Waar men uw onderneming vandaag nog enorm om waardeert, kan morgen al als heel normaal worden ervaren. De lat ligt hoog en komt steeds hoger te liggen.   

Waarde toevoegen voor uw klant is in een wereld die vol onzekerheden zit, niet eenvoudig. Het biedt echter ook alle mogelijkheden om het verschil te maken. De kansen liggen voor het oprapen als u weet waar u moet kijken. 

Het vraagt om een goede antenne die in staat is om signalen altijd en overal op te pikken. U zult merken dat, als uw klant werkelijk top-of-mind is, u overal dingen ziet die het leven van hem kunnen veraangenamen. Vaak zelfs nog vóórdat de klant  zich dat realiseert. Het snel inspelen op technologische- of economische ontwikkelingen of een andere wet- en regelgeving biedt bijvoorbeeld zeker opportunities.

Nog even terugkomend op mijn irritaties, NEE ik verwacht van geen enkele dienstverlener of leverancier dat ze naar mijn pijpen dansen. Maar hoe gezien èn gehoord voel ik mij als in een voor mìj urgente situatie, iets snel kan worden opgepakt. En JA, ik realiseer mij dat daar een ander prijskaartje aan moet hangen.

Wat is uw strategie om uw klant blijvend te begrijpen? Ik lees het graag.

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

U leest iedere dag één of meerdere kranten. U pikt ’s avonds nog even de actualiteiten mee. Leest vaktijdschriften en de stapel boeken naast uw bed groeit gestaag. Heeft u de zekerheid dat u niets belangrijks over het hoofd ziet? Iets dat het verschil kan maken tussen succesvol ondernemen of tegen de bierkaaien opvechten?

17/10/2018
Verbeelden wat je wilt realiseren

Verbeelden wat je wilt realiseren

Doe jij wat je altijd deed, dan krijg je niet langer wat je altijd kreeg maar ligt ‘out of business’ op de loer. Niet leuk om te lezen nee, maar kijk om je heen dan zie je voldoende voorbeelden van bedrijven die het niet redden. Hoe zorg jij dat jou niet hetzelfde overkomt? 

2/10/2018
Begrijpt u uw klant?

Begrijpt u uw klant?

Nu ben ik echt de moeilijkste niet, maar er zijn momenten dat mijn irritatieniveau ongekende hoogten bereikt. Wanneer dat gebeurt? Op momenten dat iets voor mìj echt urgent is en die urgentie bij de leverancier of dienstverlener afgedaan wordt met, sorry zo werken wij niet. Witheet kan ik worden en uit onmacht meld ik dat ik overweeg om naar een andere partij op zoek te gaan. Helaas, geen enkele beweging aan de andere kant of erger nog, de opmerking, moet u zeker doen….!

19/6/2018