Zichtbaar zijn voor je doelgroep kan op veel manieren. Het schrijven van blogs, spreken op bijeenkomsten, een advertentie plaatsen op social media, om er maar eens enkelen te noemen. En dat is óók belangrijk om bekend te raken bij je beoogde klanten, maar…….

Ga eens na hoe jijzelf de leverancier van een produkt of dienst selecteert. Als ik een ondernemer of het bedrijf niet ken, kijk ik altijdnaar referenties. En dat is nu super eenvoudig. Staan er geen aanbevelingen online dan ga ik wel een deur verder.

Inhoudelijke kennis laten zien is stap één. De wijze waarop je dat doet en dan met name het resultaat dat het oplevert voor de ander, maakt het plaatje compleet. Dat geeft echt vertrouwen in jou en je bedrijf. Dit inzicht trok mij over de streep. Uiteraard evalueer ik altijd de trajecten. Nu besloot ik  de deelnemers van een Mastermind groep te vragen of ik hun ‘quote’ mocht gebruiken als testimonial op mijn website, met vermelding van naam en bedrijf. De reacties waren unaniem: ‘natuurlijk’.

Tevreden klanten zijn bereid om aan de buitenwereld te vertellen wat jouw dienst of produkt hen heeft opgeleverd. Natuurlijk zijn er omstandigheden dat dit voor hen niet het juiste moment is. Prima, maar mijn advies is, vul het niet voor de ander in.

Hoe ik dit tegenwoordig aanpak?
- In mijn evaluatieformulier vraag ik om in een quote aan te geven wat het traject heeft
  opgeleverd.
- Gaat het om individuele gesprekken dan vraag ik dit ook en schrijf hem zelf op.
- Belangrijk om te weten of je de quote mag gebruiken op social media en je website.
  Stem dit af en zorg dat dit vastligt.
- Zelf gebruik ik linkedin. Ik stuur de deelnemers een verzoek voor een aanbeveling.
  En zet het citaat er al bij. Eenvoudig ‘knip en plak’, en hun aanbeveling is klaar.
- Achterstand weg te werken? De meesten zijn bereid toch nog even te gaan zitten
  om een referentie te schrijven.

Realiseer jij je dat je ook aannames hebt die wel eens contra productief zouden kunnen werken. Je ziet dat anderen succesvol zijn in een aanpak maar denkt dat dit niet past bij jouw business òf bij jou? Stuur mij een berichtje Ik heb wellicht een suggestie hoe jij ‘op eigen wijze succesvol’ kunt zijn in een strategie.

het wow-effect maakt het verschil

het wow-effect maakt het verschil

Het wow-effect, wat is dat eigenlijk? Is het zichtbaar, grijpbaar, voelbaar? Het klinkt mysterieus en positief. Wat kan het wow-effect betekenen voor jouw bedrijf?

14/12/2018
Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Hoe vaak neemt u een dienst af of koopt u een product zonder een aanbeveling van iemand die u vertrouwt? De gemiddelde consument kijkt minimaal even op internet of er reviews zijn van het product. Leveranciers van diensten worden nog zelden direct uit de Gouden Gids gekozen.

30/5/2018
Ligt het jojo-effect op de loer?

Ligt het jojo-effect op de loer?

Word jij helemaal enthousiast van je werk? Het geeft je energie en eigenlijk steek je er al je beschikbare tijd in. Herken je dit? Dan zou zo maar het jojo-effect op de loer kunnen liggen. 

23/3/2019