Zelf moeten wij vaak een drempel over om iets te vragen. Tijdens een coachgesprek gaf Bart aan waarom hij het zo moeilijk vindt om te vragen. Hij vertelde dat vragen voor hem betekent dat hij het dus niet zelf voor elkaar krijgt. Dat hij bang is dat het beeld dat de ander van hem heeft afbrokkelt. Zijn conclusie is dat hulp vragen voor hem een teken van zwakte is. Dat is interessant. Bart zit hier met een heldere coachvraag en de wens te willen leren. Wat maakt voor hem het verschil? Over het antwoord hoeft hij niet lang na te denken. Bij een coach kom je met een vraag om hulp. Daar is een coach voor, zonder vraag heb je daar niets te zoeken.

Succesvolle ondernemers vragen om toegang te krijgen tot kennis, klanten, partners, connecties of financiële middelen. Zij zijn enthousiast over hun diensten en producten. Zij voelen een passie voor hun werk en willen hun bedrijf succesvol laten zijn en blijven. Voorwaarts gaan is wat hen drijft.

Hun ambities zijn vaak groter dan de beschikbare middelen om die ambities geheel op eigen kracht te realiseren. Ze vragen wat ze nodig hebben om hun grenzen te verleggen en doelen te verwezenlijken. Vragen helpt hen om ook in de toekomst succesvol te zijn.

Succesvolle ondernemers vragen heel gericht. Ze doen voorwerk en weten wie of wat hen mogelijk verder kan helpen. Zij zijn zich bewust dat “vragen staat vrij….. maar ook het weigeren daarbij”. De ander hoeft immers niet te helpen. Voor ondernemers die het moeilijk vinden om hulp te vragen wellicht een geruststelling. Een verzoek om een beroep te mogen doen op kennis, ervaring of het netwerk van een collega ondernemer zal echter zelden zondermeer worden afgewezen.

Welke vraag zou u met collega ondernemers willen delen? Ervaar wat de kracht is om in een vertrouwelijke setting, vanuit verschillende invalshoeken een onderwerp te bespreken dat voor u van belang is.

Wacht niet langer, ervaar wat Mastermind voor u kan betekenen. Schrijf u in voor een probeersessie.

Verbeelden wat je wilt realiseren

Verbeelden wat je wilt realiseren

Doe jij wat je altijd deed, dan krijg je niet langer wat je altijd kreeg maar ligt ‘out of business’ op de loer. Niet leuk om te lezen nee, maar kijk om je heen dan zie je voldoende voorbeelden van bedrijven die het niet redden. Hoe zorg jij dat jou niet hetzelfde overkomt? 

2/10/2018
Begrijpt u uw klant?

Begrijpt u uw klant?

Nu ben ik echt de moeilijkste niet, maar er zijn momenten dat mijn irritatieniveau ongekende hoogten bereikt. Wanneer dat gebeurt? Op momenten dat iets voor mìj echt urgent is en die urgentie bij de leverancier of dienstverlener afgedaan wordt met, sorry zo werken wij niet. Witheet kan ik worden en uit onmacht meld ik dat ik overweeg om naar een andere partij op zoek te gaan. Helaas, geen enkele beweging aan de andere kant of erger nog, de opmerking, moet u zeker doen….!

19/6/2018
Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Ambassadeurs zijn onmisbaar voor uw business

Hoe vaak neemt u een dienst af of koopt u een product zonder een aanbeveling van iemand die u vertrouwt? De gemiddelde consument kijkt minimaal even op internet of er reviews zijn van het product. Leveranciers van diensten worden nog zelden direct uit de Gouden Gids gekozen.

30/5/2018