Het blijven ontwikkelen van een diepgaand inzicht in uw onderneming en de markten die u bedient is nodig om uw slagkracht te vergroten danwel te behouden. U bent in staat om uw producten en/of diensten tijdig aan de veranderende vraag aan te passen. De jacht naar groei eindigt nooit. Het is steeds top-of-mind.

Heeft u scherp waar uw bedrijf in uitblinkt? Dit is lang niet altijd een eenvoudige vraag. Hij is wel cruciaal. Als u niet weet waar uw focus moet liggen, loopt u het risico tijd en middelen te investeren in opties en problemen die uiteindelijk niet het beoogde resultaat opleveren.

Succesvolle bedrijven leveren:
• tegen lage prijzen
• òf een onderscheidend produkt of dienst
• òf een fantastische service.

De kracht van een onderneming ligt in één van deze hoofdpijlers. Daar wil je als bedrijf echt de beste in zijn. De andere twee pijlers moeten op een niveau liggen dat past bij de hoofdpijler. Immers, gaat u naar een opticiën voor uw zonnebril dan verwacht u een perfecte service. Koopt u onderweg voor een paar euro een bril bij een benzinestation dan zijn uw verwachtingen in alle opzichten veel minder hoog gespannen.

‘Goed zijn in’ is echter niet voldoende om ambities te blijven realiseren. Er echt voor willen gaan, passie hebben om daar waar uw bedrijf in uitblinkt verder te ontwikkelen en te verbeteren dat maakt u als ondernemer slagvaardig.

Bezieling en bedrijfsmatigheid, een onverbrekelijk duo voor succes. De vakantie is bedoeld om de batterij op te laden, zodat u er weer met veel energie tegenaan kunt gaan. De vaak wat rustige zomermaanden, zijn ook bij uitstek geschikt om te reflecteren op de bedrijfsmatigheid van uw onderneming. Stel uzelf eens de vraag waar de kracht ligt van uw onderneming? Heeft deze pijler uw onverdeelde aandacht en is de ondersteuning van de andere pijlers hiermee nog voldoende in balans? Tevreden? Dan zal uw onderneming ongetwijfeld excelleren!

Komt u na het lezen van voorgaande tot de conclusie dat uw bedrijfsmatigheid aandacht vraagt; gun uzelf en uw onderneming een strategiegesprek. U bent van harte welkom.

Je komt geen tijd tekort, als je er tijd voor maakt!

Je komt geen tijd tekort, als je er tijd voor maakt!

Ondernemend Nederland ervaart regelmatig tijdgebrek. Ondernemers zijn druk met de operationele zaken als het allemaal minder voorspoedig loopt. Trekt de business aan dan is het alle hens aan dek. Het klinkt heel logisch. Toch is er een groep ondernemers die zelden last heeft van tijdgebrek.

26/9/2018
Make things happen?!

Make things happen?!

Weet u wat u niet weet? Een vraag waar collega-ondernemers op reageren met natuurlijk niet of uitingen van gelijke strekking. Logisch! Ooit was mijn reactie op deze vraag, nee en wil ik dat wel weten? Het antwoord ligt al in de vraag besloten. Inmiddels, enige jaren verder, weet ik dat gevoed worden door collega-ondernemers die in andere branches werkzaam zijn, je verder helpen.

30/5/2018
Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

‘Veilig voelen en zijn’ is de kern waar het in mijn werk om gaat. Een aanbeveling vragen en deze publiceren? Not done! Eén van de overtuigingen die ik regelmatig in mijn praktijk tegenkom. En ik begrijp het want laat ik eerlijk zijn, dit was jarenlang ook mijn mening. 

17/10/2018