Het blijven ontwikkelen van een diepgaand inzicht in uw onderneming en de markten die u bedient is nodig om uw slagkracht te vergroten danwel te behouden. U bent in staat om uw producten en/of diensten tijdig aan de veranderende vraag aan te passen. De jacht naar groei eindigt nooit. Het is steeds top-of-mind.

Heeft u scherp waar uw bedrijf in uitblinkt? Dit is lang niet altijd een eenvoudige vraag. Hij is wel cruciaal. Als u niet weet waar uw focus moet liggen, loopt u het risico tijd en middelen te investeren in opties en problemen die uiteindelijk niet het beoogde resultaat opleveren.

Succesvolle bedrijven leveren:
• tegen lage prijzen
• òf een onderscheidend produkt of dienst
• òf een fantastische service.

De kracht van een onderneming ligt in één van deze hoofdpijlers. Daar wil je als bedrijf echt de beste in zijn. De andere twee pijlers moeten op een niveau liggen dat past bij de hoofdpijler. Immers, gaat u naar een opticiën voor uw zonnebril dan verwacht u een perfecte service. Koopt u onderweg voor een paar euro een bril bij een benzinestation dan zijn uw verwachtingen in alle opzichten veel minder hoog gespannen.

‘Goed zijn in’ is echter niet voldoende om ambities te blijven realiseren. Er echt voor willen gaan, passie hebben om daar waar uw bedrijf in uitblinkt verder te ontwikkelen en te verbeteren dat maakt u als ondernemer slagvaardig.

Bezieling en bedrijfsmatigheid, een onverbrekelijk duo voor succes. De vakantie is bedoeld om de batterij op te laden, zodat u er weer met veel energie tegenaan kunt gaan. De vaak wat rustige zomermaanden, zijn ook bij uitstek geschikt om te reflecteren op de bedrijfsmatigheid van uw onderneming. Stel uzelf eens de vraag waar de kracht ligt van uw onderneming? Heeft deze pijler uw onverdeelde aandacht en is de ondersteuning van de andere pijlers hiermee nog voldoende in balans? Tevreden? Dan zal uw onderneming ongetwijfeld excelleren!

Komt u na het lezen van voorgaande tot de conclusie dat uw bedrijfsmatigheid aandacht vraagt; gun uzelf en uw onderneming een strategiegesprek. U bent van harte welkom.

Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB betekent de handen uit de mouwen steken. Dat maakt dit ondernemen juist zo leuk. Dicht bij de klant, dicht bij de operatie, korte lijnen. Hard werken en resultaten boeken. De dagen vliegen om en voor u er erg in heeft staat er weer een nieuw jaar voor de deur.

30/5/2018
Zekerheid geeft je vleugels, of toch niet?

Zekerheid geeft je vleugels, of toch niet?

Slapeloze nachten omdat je ligt te piekeren over je puber die niet in beweging komt en het einde schooljaar nu echt nadert, de situatie bij je opdrachtgever niet is zoals je zou willen, je klant nog steeds niet heeft betaald, offertes (te) lang blijven uitstaan etc. En vaak is het een combinatie van privé en zakelijk.

8/4/2019
Marketing? Mijn klanten komen vanzelf …….. tot nu toe

Marketing? Mijn klanten komen vanzelf …….. tot nu toe

Mond-tot-mondreclame is voor veel ZP-ers nog steeds iets wat hen toevallig overkomt omdat ze goed werk leveren. Zolang de toestroom van klanten voldoende is, zien ze geen reden om iets aan marketing te doen. In het achterhoofd knaagt wel steeds de vraag, wat als er onvoldoende klanten aan de deur kloppen?

16/5/2019