Je droomt ongewijfeld van succes. Succes ziet er voor iedereen anders uit. De een heeft grote plannen met zijn bedrijf, een ander wil bezig zijn met het vak, of juist zijn bedrijf verkopen en andere dingen gaan doen. Wat je ook wilt, dromen hebben één ding met elkaar gemeen: ze vragen om actie.

Succes hebben betekent actie. Actie? Als er nou iets is wat je doet, is het wel hard werken.Ongetwijfeld, maar doe je ook echt die dingen die gedaan moeten worden of blijft daar te weinig tijd voor over? Heb jij scherp wat je wilt realiseren? In mijn praktijk merk ik maar al te vaak dat ondernemers het ‘ongeveer’ weten. Het is dan lastig om je niet te laten afleiden. Hoe schift je in het veld van kansen, wat werkelijk interessant is en waar jij met je bedrijf je energie op gaat zetten?  

Het klinkt zo eenvoudig, maar ik ben de laatste die zegt dat het dat is. Het heeft mij geholpen toen ik mijn doel in een beeld probeerde te vangen. Ik ben inmiddels vele foto’s verder. De kwaliteit van het plaatje is absoluut toegenomen.

Het is niet nieuw. Bijna een eeuw geleden stelde Napoleon Hill al ‘Wat je kunt verbeelden, kun je realiseren’. De tijden zijn veranderd, maar het werkt nog steeds. Crisis en nieuwe onwikkelingen gaan al eeuwen lang hand in hand. Dat zien we ook nu om ons heen. Technologische vooruitgang biedt vele mogelijkheden. Hoe speel je daar voor jouw ideale klant op in. Dat dit echt niet altijd complex hoeft te zijn bleek toen ik, verhuisd naar een ander deel van het land, op zoek ging naar een kapper. Blij verrast was ik. De kapsalon die ik op basis van referenties selecteerde, bleek niet uitsluitend bereikbaar tijdens werktijden. Nee ik kon online een afspraak boeken. Daarmee had deze onderneemster bereikt dat ik in ieder geval één keer kwam. Anders had ik vast de volgende dag ‘voor de zekerheid’ maar even mijn vertrouwde kapster gebeld. Online reserveren is natuurlijk niet aardverschuivend.Toch kunnen veel afspraken op dit moment nog uitsluitend telefonisch worden gemaakt.

Verbeelden is geen garantie voor succes. Weet jij exact wat je wilt èn wat je er voor over hebt om dit te bereiken, dan kom je ook uit je comfortzone. Je laat je niet uit het veld slaan door tegenslagen die horen er bij. Je vindt vast een andere route.

Kun jij je ambitie vangen in één beeld en wil je het delen, dan ontvang ik het plaatje graag per mail. Heb je nog een vraag, zet die er bij. Elke inzender ontvangt een antwoord.

Heb je de foto nog niet haarscherp, neem dan contact op. Ik stel deze maand 5 gesprekken van een ½ uur beschikbaar om je te helpen het plaatje duidelijker te krijgen. 

Ja hoor, ik ben er weer ingetrapt……. Voor de allerlaatste keer

Ja hoor, ik ben er weer ingetrapt……. Voor de allerlaatste keer

‘Ja hoor ik ben er weer ingetrapt’ met deze woorden komt Karel binnen. Hij heeft meteen alle aandacht. Het klinkt erg kwaad en zo kennen we hem helemaal niet. Wie of wat heeft hem zover gekregen dat hij nu direct stoom af wil blazen?

30/5/2018
Weet u wat u niet weet?

Weet u wat u niet weet?

Weet u wat u niet weet? Ik hoor u denken, natuurlijk niet want dan……Een logische reactie en als succesvolle ondernemer zult u ongetwijfeld de zaken goed voor elkaar hebben. Ondernemers die ik spreek zien vaak wel verbeterpunten binnen hun onderneming maar vertellen mij dat zij daar nu even niet aan toekomen.

30/5/2018
Begrijpt u uw klant?

Begrijpt u uw klant?

Nu ben ik echt de moeilijkste niet, maar er zijn momenten dat mijn irritatieniveau ongekende hoogten bereikt. Wanneer dat gebeurt? Op momenten dat iets voor mìj echt urgent is en die urgentie bij de leverancier of dienstverlener afgedaan wordt met, sorry zo werken wij niet. Witheet kan ik worden en uit onmacht meld ik dat ik overweeg om naar een andere partij op zoek te gaan. Helaas, geen enkele beweging aan de andere kant of erger nog, de opmerking, moet u zeker doen….!

19/6/2018