Je droomt ongewijfeld van succes. Succes ziet er voor iedereen anders uit. De een heeft grote plannen met zijn bedrijf, een ander wil bezig zijn met het vak, of juist zijn bedrijf verkopen en andere dingen gaan doen. Wat je ook wilt, dromen hebben één ding met elkaar gemeen: ze vragen om actie.

Succes hebben betekent actie. Actie? Als er nou iets is wat je doet, is het wel hard werken.Ongetwijfeld, maar doe je ook echt die dingen die gedaan moeten worden of blijft daar te weinig tijd voor over? Heb jij scherp wat je wilt realiseren? In mijn praktijk merk ik maar al te vaak dat ondernemers het ‘ongeveer’ weten. Het is dan lastig om je niet te laten afleiden. Hoe schift je in het veld van kansen, wat werkelijk interessant is en waar jij met je bedrijf je energie op gaat zetten?  

Het klinkt zo eenvoudig, maar ik ben de laatste die zegt dat het dat is. Het heeft mij geholpen toen ik mijn doel in een beeld probeerde te vangen. Ik ben inmiddels vele foto’s verder. De kwaliteit van het plaatje is absoluut toegenomen.

Het is niet nieuw. Bijna een eeuw geleden stelde Napoleon Hill al ‘Wat je kunt verbeelden, kun je realiseren’. De tijden zijn veranderd, maar het werkt nog steeds. Crisis en nieuwe onwikkelingen gaan al eeuwen lang hand in hand. Dat zien we ook nu om ons heen. Technologische vooruitgang biedt vele mogelijkheden. Hoe speel je daar voor jouw ideale klant op in. Dat dit echt niet altijd complex hoeft te zijn bleek toen ik, verhuisd naar een ander deel van het land, op zoek ging naar een kapper. Blij verrast was ik. De kapsalon die ik op basis van referenties selecteerde, bleek niet uitsluitend bereikbaar tijdens werktijden. Nee ik kon online een afspraak boeken. Daarmee had deze onderneemster bereikt dat ik in ieder geval één keer kwam. Anders had ik vast de volgende dag ‘voor de zekerheid’ maar even mijn vertrouwde kapster gebeld. Online reserveren is natuurlijk niet aardverschuivend.Toch kunnen veel afspraken op dit moment nog uitsluitend telefonisch worden gemaakt.

Verbeelden is geen garantie voor succes. Weet jij exact wat je wilt èn wat je er voor over hebt om dit te bereiken, dan kom je ook uit je comfortzone. Je laat je niet uit het veld slaan door tegenslagen die horen er bij. Je vindt vast een andere route.

Kun jij je ambitie vangen in één beeld en wil je het delen, dan ontvang ik het plaatje graag per mail. Heb je nog een vraag, zet die er bij. Elke inzender ontvangt een antwoord.

Heb je de foto nog niet haarscherp, neem dan contact op. Ik stel deze maand 5 gesprekken van een ½ uur beschikbaar om je te helpen het plaatje duidelijker te krijgen. 

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

U leest iedere dag één of meerdere kranten. U pikt ’s avonds nog even de actualiteiten mee. Leest vaktijdschriften en de stapel boeken naast uw bed groeit gestaag. Heeft u de zekerheid dat u niets belangrijks over het hoofd ziet? Iets dat het verschil kan maken tussen succesvol ondernemen of tegen de bierkaaien opvechten?

17/10/2018
Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB is handen uit de mouwen èn achterover leunen

Ondernemen in het MKB betekent de handen uit de mouwen steken. Dat maakt dit ondernemen juist zo leuk. Dicht bij de klant, dicht bij de operatie, korte lijnen. Hard werken en resultaten boeken. De dagen vliegen om en voor u er erg in heeft staat er weer een nieuw jaar voor de deur.

30/5/2018
Een valkuil kan een moeras worden! En hoe jij dit als vrouwelijke ZP-er kunt voorkomen.

Een valkuil kan een moeras worden! En hoe jij dit als vrouwelijke ZP-er kunt voorkomen.

Valkuilen, wie heeft ze niet. En hoe erg is het nu helemaal. Jij wordt immers steeds bedrevener in het herkennen van het ongemak en dan zorg je er wel voor dat je het tij keert. Top, toch blijkt er een valkuil te zijn die je maar heel lastig kunt mijden. Je wordt er als het ware steeds verder in gezogen. Deze valkuil heet ZAKELIJKHEID of eigenlijk het ontbreken ervan. Hoe blijf jij uit deze verzwelgende blubber?

24/6/2019