U weet niet wat u niet weet en dat maakt het juist zo lastig. Ik vroeg een aantal ondernemers tervoorbereiding van een bijeenkomst hetzelfde katern van een krant te lezen. Op mijn vraag welk bericht belangrijk zou kunnen zijn voor hun bedrijf waren de antwoorden heel divers. Was dit te verwachten?

Aandacht gaat, onbewust, uit naar wat u op dit moment belangrijk vindt. Dat is wat u waarneemt, wat u oppikt. Gelukkig maar dat ons brein die keuze maakt. Dit betekent echter ook dat er ontwikkelingen aan uw aandacht ontsnappen.   

De vraag is niet òf maar wèlke relevante informatie u over het hoofd ziet. Ik denk dan met name aan ontwikkelingen in de directe omgeving van uw onderneming. Trends die invloed kunnen hebben op uw bedrijf. In Brussel heeft men recent besloten dat vrachtwagen chauffeurs niet meer mogen overnachten in de cabine. Onderneemt u in de internationale transportbranche dan heeft u een uitdaging. Een ondernemer die het echter voor elkaar krijgt om langs de snelweg eenvoudige overnachtingsfaciliteiten aan te bieden, kan goede zaken doen.

Hoe zorgt u dat u over de informatie beschikt die voor u en uw onderneming belangrijk is? Voor mij ligt de sleutel tot succes in het delen van kennis en ervaring. Kennis die niet afleidt maar die helpt om uw doelstellingen te realiseren en kansen te pakken.

De juiste kennis op het juiste moment  komt beschikbaar als u zich omringt met andere ondernemers. Ondernemers die net als u gemotiveerd zijn om hun onderneming te laten groeien en het ondernemerschap verder willen ontwikkelen maar die ook bereid zijn om hun kennis en ervaring met u te delen.

De setting waarin u de ondernemers ontmoet is belangrijk. In een vertrouwelijke omgeving met een beperkt aantal deelnemers sparren over vragen en dilemma’s uit de dagelijkse praktijk. Gezamenlijk werpt u een frisse blik op de issue die op tafel komt. De beschikbare kennis en ervaring leveren suggesties en ideeën op die niet alleen de inbrenger maar alle aanwezigen ondersteunen in het ondernemen.

Mijn tip; omring u met ondernemers buiten uw innercircle.  Dit stelt de ondernemers in staat om zonder terughoudendheid en oprecht bij te dragen aan het realiseren van elkaars doelstellingen.

Lastig om hier invulling aan te geven? Neem contact op, ik denk graag met u mee over een passende oplossing
.


‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

‘Weten wat u niet weet’ is nodig om uw bedrijf te laten groeien.

U leest iedere dag één of meerdere kranten. U pikt ’s avonds nog even de actualiteiten mee. Leest vaktijdschriften en de stapel boeken naast uw bed groeit gestaag. Heeft u de zekerheid dat u niets belangrijks over het hoofd ziet? Iets dat het verschil kan maken tussen succesvol ondernemen of tegen de bierkaaien opvechten?

17/10/2018
Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Invloedrijke mensen, heb jij ze nodig?

Je dienst is top, dat blijkt uit je referenties. Bovendien geven klanten aan dat ze je zullen aanbevelen in hun netwerk. Een mooi compliment. Toch, als je eerlijk bent gaat het eigenlijk niet snel genoeg.

28/2/2019
Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

Een testimonial vragen en gebruiken, dat kan echt niet in mijn business!

‘Veilig voelen en zijn’ is de kern waar het in mijn werk om gaat. Een aanbeveling vragen en deze publiceren? Not done! Eén van de overtuigingen die ik regelmatig in mijn praktijk tegenkom. En ik begrijp het want laat ik eerlijk zijn, dit was jarenlang ook mijn mening. 

17/10/2018