Zonder acquisitie geen bedrijf

Nee die klanten staan niet zomaar in grote drommen voor je deur.
Dat heb je ongetwijfeld ervaren.
Je moet daar echt voor aan de bak.

En dan ontstaat bij veel professionals het probleem.
Want ja dat ‘leuren met jezelf’ dat is toch wel een dingetje.
Heb je ook nooit hoeven doen.
Je werkgever zag echt wel hoe goed jij bent.
En het bedrijf verkopen? Dat deed je met veel plezier.

Voor je eigen bedrijf acquireren is anders, toch?
Nou eigenlijk niet. Dat jij dat zo voelt ligt aan jou.
En ja dat klinkt wellicht hard, maar het kan maar duidelijk zijn.
Jij bent op zoek naar een gemakkelijke weg…
Mond-tot-mondreclame, samenwerkingen, bureaus die klanten aanleveren.
En dit levert ongetwijfeld opdrachten op, maar je business gaat niet vliegen.
Je bent afhankelijk van anderen. Je bent werknemer in je eigen bedrijf.
Hoe ik dit allemaal zo goed weet?
I have been there….

Alle redenen waarom jij nu kiest voor de gemakkelijke weg
– zo noem je het uiteraard niet – is dat je bang bent voor een NEE
En ja, pas na tig keer een nee, volgt een ja. Daar leer je van.
Bij mij ging de knop om toen iemand uit mijn netwerk zei:
“Lous had ik graag als coach in mijn bedrijf gehad, maar zij heeft helaas zo’n drukke praktijk”

KNAL

Vond ik acquireren toen direct leuk? Nee hoor. Zeker niet.
Ik ging me wel steeds meer realiseren dat je de ander iets onthoudt als je je dienst niet aanbiedt.
En nee is ook een antwoord.
En dat zegt echt niets over jou en je expertise.
Zodra ik dat los kon laten werd het leuk. Zat ik echt anders in de wedstrijd.

Denk jij nu, klinkt logisch maar hoe zet ik die stap?
Het antwoord ligt voor je voeten hè.
Ik geef je graag wat tips.
Moet je wel even een afspraak in mijn agenda boeken. 

.